România interzice Russia Today și Sputnik, organele de propagandă ale Kremlinului

Nicio zi fără o minciună rostogolită pe social-media despre invazia Rusiei în Ucraina. De la anexarea ilegală a peninsulei Crimeea în 2014 și până în prezent, mijlocul agresiunii militare ruse în statul vecin, Kremlinul și „idioții utili” afiliați din statele Europei de Est au desfășurat o campanie susținută și coordonată de dezinformare controlată direct de laboratoarele de la Moscova, și care țintește populația rusă, publicurile țărilor vecine cu Rusia, Uniunea Europeană și nu numai, arată o analiză recentă a celor de la PressHub.ro.

Informațiile actuale despre invazia din Ucraina ne oferă oportunitatea de a analiza mult mai atent dinamica propagandei ant-occidentale, a curentelor populiste și a conversatiilor online despre situația regională.

Cel mai recent studiu realizat de Centrul pentru Promovarea Participării și Democrației din SNSPA ( CPD) indică că tinerii inactivi, fără studii superioare, sunt publicul cel mai vulnerabil la propaganda rusească.

În acest context, autoritățile române se alătură eforturilor mai multor țări europene de a bloca răspândirea de propagandă rusească în rândul populației. Un anunț pe marginea acestui subiect a fost făcut în această dimineață de către Guvernul României.

Începând din această seară ultimul operator care furnizează servicii TV va opri difuzarea Russia Today în România. Niciun operator nu va avea acest serviciu activ”, a spus purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru.

O măsură similiară vizează un alt site al propagandei rusești, Sputnik.

De asemenea, autoritățile române au început să ia măsuri pentru a bloca anumite surse identificate ca propagând știri false în contextul crizei din Ucraina. Dan Cărbunaru a prezentat o listă de site-uri care unele au fost închise ori urmează să fie închise, printre care: ru.md.sputniknews.ro, md.sputniknews.com, ro.md.sputniknews.com, profitsmall.com, yourincome.site, citeșteșitu.com, rtnews.ro și cloudx.ro.

Purtătorul de cuvânt al Guvernului a spus că procedurile de blocare a acestor site-uri sunt în desfășurare, unele fiind deja oprite.

Canalele media rusești Russia Today și Sputnik au fost interzise în întreaga Uniune Europeană, a anunțat duminică președintele Comisiei Europene, Ursula Von Der Leyen.

Russia Today și Sputnik erau considerate principalele instrumente de propagandă rusă în afara țării.

În urmă cu o zi, Republica Moldova decisese blocarea a două portaluri de propagandă rusească: Sputnik și Gagauznews.

Redactia

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Next Post

Zeci de civili morţi şi sute răniţi în urma bombardamentelor din Harkov

Mon Feb 28 , 2022
Războiul pornit de Vladimir Putin împotriva Ucrainei a intrat în cea de-a cincea zi. Capitala Kiev a mai rezistat o noapte în faţa maşinăriei de război a Rusiei. Însă, al doilea cel mai mare oraș din Ucraina a fost din nou ținta atacului rusesc. Mai multe obuze au căzut, luni, […]