Rețea de dezinformare, prezentă de 15 ani în online, descoperită de cercetătorii unui think tank

O echipă de cercetători de la Bruxelles a descoperit una dintre cele mai mari rețele de dezinformare și propagandă online cunoscute vreodată în lume, care există de mai bine de 15 ani și se crede că înglobează aproximativ 750 de surse media false în peste 100 de țări din întreaga lume.

Rețeaua, descrisă de experți drept „una dintre cele mai persistente și complexe operațiuni” din zona dezinformării, este posibil să deservească interesele naționale ale Indiei.

O echipă de experți din cadrul think tank-ului EU DinsinfoLab au denumit rețeaua „Cronicile Indiei”. Acesta este și titlul unui raport extins de 90 de pagini publicat miercuri (09.12.2020). Cercetătorii subliniază că dimensiunea rețelei de dezinformare și promovarea sa sistematică a intereselor indiene nu oferă în sine dovezi că guvernul indian și serviciile sale de informații sunt în spatele proiectului.

Experții au subliniat, totuși, că rețeaua de surse media false se bazează în mare măsură pe știrile produse de Asian News International (ANI). Fondată în 1971, în New Delhi, ANI este cea mai mare agenție de știri din India și cel mai prolific furnizor de conținut de televiziune privind știrile din plan intern. În plus, conform EU DisinfoLab, rețeaua de dezinformare are legături cu „cel puțin 10” organizații non-guvernamentale care au fost acreditate de ONU.

Unele dintre aceste ONG-uri sunt cunoscute pentru faptul că promovează opiniile indienilor, în special vis-a-vis de relația cu Pakistanul și China în cadrul ONU și a altor organisme interguvernamentale. Dețin, de asemenea, grupuri de reflecție și edituri care publică cărți și monografii care susțin pozițiile indiene cu privire la afacerile internaționale, mai explică experții.

Rețeaua se bazează, de asemenea, pe sute de site-uri de știri false care utilizează conturi ale unor editori și reporteri fictivi și au fost înregistrate folosind nume false și informații de contact inexistente. Conținutul acestor site-uri false este apoi transmis ONU și altor organisme interguvernamentale, în încercarea de a influența luarea deciziilor, potrivit EU DisinfoLab.

Sursă foto: disinfo.eu

Redactia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Next Post

Parlamentul suedez – vot favorabil pentru accederea la NATO

Fri Dec 11 , 2020
„Opţiunea NATO” a obţinut, pentru prima dată în istoria Suediei, o majoritate în parlamentul de la Stockholm, ceea ce înseamnă că ţara scandinavă nu renunţă la posibilitatea de a adera la Alianţa Nord-Atlantică, transmite joi (10.12.2020) euractiv.com, citat de Agerpres. În 1949, Suedia a optat să nu adere la NATO […]